info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Rot Balans Ayarının Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır

Aracın seyir halinde giderken akışının bozulmaması hem güvenlik için hem de konforlu bir sürüÅŸ için önemlidir. Bunun içinde mutlaka aracın bir takım ihtiyaçlarının düzenli olarak karşılanması ÅŸarttır. Bu ihtiyaçlar bakım zamanlarında tespit edilerek yapılır yazlık ve kışlık ÅŸeklinde iki dönem halinde yaptırmak en ideal olandır. Ancak aracın her parçasının yıpranma süresi olduÄŸundan dolayı bazen beklemediÄŸiniz zamanlarda ekstra deÄŸiÅŸimlerde ortaya çıkabilecektir. Aracın yürüyen aksamıyla ilgili olan sorunların tespitinde rot balans ciddi bir öneme sahip bu sayede size rahatsızlık verebilecek olan bir sürüÅŸü de ortadan kaldırmış olursunuz. Rot balansın açıklamasına gelmeden önce isterseniz balans ayarı nedir bunun tanımını yaparak baÅŸlayalım.

Balans Ayarı Nedir?

Otomobilinizin balans ayarının bozuk olması aracınızın yürürken titremesi anlamına gelir bu da sizi rahatsız edecektir. Peki, balans ayarı neden bozulur derseniz bunun çok farklı nedenleri olduÄŸunu söyleyebiliriz. ÖrneÄŸin lastiklerin sırt ve yanak bölümlerinde deformeler meydana gelmiÅŸse bozulabilir ya da jantınızda bir eÄŸiklik, eziklik varsa balans ayarı bozulabilir. Aracın göbek bileziÄŸinin bozuk olması da balans ayarını bozabilir. Bu bilezik önemlidir ve jantınızla uyumlu olmak zorundadır. Uyumlu olmayan bir bileziÄŸin takılması durumunda balans yapılmış olsa da tutmaz. Frene bastığınız zaman aracınız titriyorsa bu durum balansla alakalı deÄŸildir. Bu fren sisteminizdeki sıkıntının habercisidir.

Rot Ayarı Nedir?

  • Rot ayarı aracınızın güvenlik ve sürüÅŸ konforunun saÄŸlanması için önemlidir. EÄŸer aracınız sürüÅŸ sırasında saÄŸa ya da sola doÄŸru gidiyorsa bu durumda aracınızın rot ayarı bozuk demek olacaktır. Bunun yanı sıra aracınızla viraja girdiÄŸinizde araç kendisini tekrar düz olarak toplayamıyorsa rot yine bozuk demektir.
  • Lastiklerimizin dış omzu ya da iç omzu daha dış omzu lastiÄŸin tabanına göre daha fazla aşınmışsa yine rot ayarımız bozuk demektir.
  • Otomobilimizin yolda saÄŸa ya da sola çekmesi aks paralelliÄŸinin ve ya kamber ayarının bozuk olmasındandır.
  • Lastiklerimizin dış omzunda ya da iç omzunda daha fazla aşınma varsa toe in - toe out ayarlarına bakılması gerekir.
  • Lastiklerimizin her iki omzu da aşınmışsa bu rot ayarı ile deÄŸil lastik hava basıncımızın yanlış olması ile ilgilidir.